sponsor by nuffnang

Mak aku dimadukan


Awat la sejak 2 menjak ni aku selau sangat mimpikan arwah ayah…boleh kat tiap-tiap malam. Tapi bukanlah mimpi dia mai ajak aku ikut dia ….tu alamat tak lama la tu…ish2 moga umur aku panjang la kan.. mungkin aku terlalu rindukan dia kot.. kadang2 dia sorang ja daam mimpi aku tu…kadang-kadang arwah nenek pun ada gak dalam mimpi aku tu..
Baru-baru ni aku mimpi aku, arwah ayah ngn arwah nenek naik motor dalam hujan.. hujan lebat plak tu…korang bayangkan 3 orang naik motor sekali. Aku duk kat tengah2…kami naik motor dari rumah nenek nak balik rumah aku la…
memandangkan hujan lebat, ayah aku nak la singgah kat mana2 dulu tapi aku tak bagi (sebab aku nak main hujan)…poyo ja aku dalam mimpi ni..
Lepas tu mimpi aku berubah lak…tapi ayah aku masih jadi watak utama dalam cita ni.. dalam cita ni, aku, mak dengan adik beradik aku balik umah nenek kat Thailand plak ( memang aku ada nenek kat sana jugak, tapi dah arwah la…family ja ada lagi ) uish mak aku dalam cita ni daring abih…pakaian un ketat2 macam orang muda2. Pakai spek mata hitam…pendek kata bergaya abih la…Siap bawa keta sport lagi tu…(padahal mak aku ni stereng keta pun tak berani pegang ) ni dah terlebih la plak..
Alkisahnya nak jadikan cerita…kat sana aku jumpa plak dengan ayah aku kat satu kampung kat Thailand tu…patutla dia dah lama tak balik2 jenguk kami satu family…rupa-rupanya dia dah ada isteri baru kat sana..isteri dia tu plak memang aku kenal sangat…mak aku pun jumpa la madu dia kat sana.. aku pun teringatlah ramalan seorang tok guru dulu kat mak aku…mak aku akan bermadu..ni la dah jadi kenyataan walaupun dalam mimpi aku jalah.. masa nak balik sini plak, mak aku bawalah keta sport dia tu… tapi dia tak pandang kat jalan raya plak…asyik duk belek2 pasport ja… sampai aku terjaga..uish ngeri aku rasa mimpi aku.
Mungkin aku terlalu rindukan arwah ayah sampai termimpi2.. aku sentiasa doakan kesejahteraan untuk arwah ayah.. AL-FATIHAH
Catat Ulasan

sponsor by nuffnang