sponsor by nuffnang

Mimpi?

Ada apa dengan mimpi sebenarnya....suatu petanda ataupun hanya mainan tidur semata-mata? Perlu ke kita percaya kepada mimpi yang kita alami..kalau tak leh percaya kenapa ada tafsiran mimpi mengikut islam... nak percaya plak, mungkin dikatakan tahyul.. Tapi sebenarnya mimpi petanda berlaku pada masa-masa tertentu....yang selebihnya adalah mainan tido...

Sha nak cerita beberapa mimpi yang telah Sha alami yang menunjukkan tanda sesuatu...
1) Sebelum arwah ayah meninggal...
Sha didatangi mimpi gigi depan patah.. tapi abaikan saja, ingatkan hanya mainan tido walaupun tahu itu adalah petanda akan ada sedara yang akan pergi buat selamanya...
seminggu lepas tu...arwah ayah pergi selamanya... rupanya bukan Sha sorang ja yang alami mimpi ni, adik beradik Sha yang lain pun dapat mimpi yang sama...

2) Mimpi yang menunjukkan akan ada kematian juga...  dalam mimpi tu.. Sha pergi mencari rebung... dapat banyak sangat.. cantik2 n putih2. bngun ja pagi Sha cerita kat husband Sha... Sha cakap la Sha mimpi cari rebung, petanda akan ada berita kematian dalam family Sha" husband Sha tak percaya... dia kata tipulah, mainan tido ja tu... Tapi rupanya betul.. Arwah sepupu Sha plak meninggal 3 hari lepas tu.

3) Pernah mimpi buang air besar..petanda kematian juga...tapi tak ingat sapa meninggal...
lepas tu Sha cam takut dah kalau mimpi-mimpi yang boleh bagi petanda ni...biasanya kalau mimpi yang Sha alami sebagai petanda...Sha boleh ceritakan mimpi kepada orang lain...
Kalau mimpi sekadar mainan tido , Mimpi tu Sha takkan ingat bila bangun...


Sebenarnya Sha risau....malam tadi Sha mimpi yang melibatkan banjir.. Sha meredah banjir nak ke rumah Sha.. Kawasan rumah Sha pun banjir tapi tak der masuk dalam rumah... sekadar cecah muka pintu ja...Rumah jiran-jiran pun banjir.. padahal dalam realiti, rumah Sha tu tak pernah lagi banjir macam dalam mimpi Sha tu.... Kalau ikut tafsiran mimpi...akan ada rezeki yang akan datang... tapi ada juga tafsiran buruk...

so mana satu yang betul....? kalau baik Alhamdulillah... Kalau buruk...Mohon dijauhkan segala musibah...
Catat Ulasan

sponsor by nuffnang